The filigree work on the Trier silver box looks like "dewdrops in a spider's web". Art historian Dr Antje Bosselmann-Ruickbie is certain that only a few workshops in the Middle Ages would have been capable of such an artistic masterpiece. Or is the magnificent piece from the Trier Cathedral Treasury the work of a single goldsmith genius? Did all 18 decorative panels used come from a single source? Dr Antje Bosselmann-Ruickbie is trying to answer these questions at the Leibniz Centre for Archaeology in Mainz (LEIZA). The restoration and goldsmith specialists are using X-rays and microscopes to get to the bottom of the silver box.
Essenzielle Cookies
Diese Cookies sind unbedingt erforderlich, um Ihnen eine funktionsfähige, sichere und stabile Website zur Verfügung stellen zu können. Es werden keine personen-bezogenen Daten gespeichert.
Präferenzen
Hiermit willige ich in die Verwendung von Cookies ein, die meine Präferenzen speichern und den Seitenaufruf personalisieren.
Statistiken
Hiermit willige ich in die Verwendung von Cookies ein, die in anonymisierter Form mein Nutzungsverhalten analysieren.